Citate favorite

– pentru jocul de pe blogul Suzanei

Spuneţi-mi, gingaşe flori, stropi de lacrimi din stele, … vă daţi seama de cumplita soartă ce vă aşteaptă? … Mâine o mână necruţătoare vi se va încleşta în jurul gâtului. Aveţi să fiţi frânte, smulse mădular cu mădular şi purtate departe de liniştitele voastre locaşuri…

Poate chiar să vă fie ursita să fiţi închise în vreun vas strâmt, unde numai o apă stătută să vă potolească setea nebună, înainte mergătoarea vieţii în scădere…

Nu v-ar fi fost mai bine să fi fost ucise chiar când aţi fost prinse? Ce nelegiuiri trebuie să fi săvârşit voi în vieţile trecute, ca să îndreptăţiţi o asemenea pedepsire ca aceasta?…

De ce s-au născut florile atât de frumoase şi de nefericite?… Chiar cel mai blând dintre dobitoace, ajuns la disperare, poate să lupte… Dar vai, singura floare cunoscută cu aripi e fluturele; toate celelalte stau fără apărare înaintea distrugătorului. Dacă, în zvârcolirea lor de moarte, vor fi strigând, ţipătul lor nu străbate niciodată până la urechile noastre învârtoşate.

Okakura Kakuzo – Arta ceaiului
(Traducere de Emanoil Bucuţa; editura Meridiane 1983)

3 răspunsuri

  1. A republicat asta pe VERONICISME.

    Apreciază

  2. Poate ca am avea raspunsuri la multe intrebari daca am reusi sa comunicam cu plantele si celelalte vietuitoare. Desi, acum cand scriu, realizez ca sunt si multi oameni cu care nu reusim sa comunicam cu adevarat. Asta este si mai trist.
    Am in fata ochilor o carte deosebita, o ‘floriografie’, un ghid ilustrat despre flori si semnificatiile lor si a combinatiilor lor. Florile sunt desenate minunat!
    Este adevarat ce spune autorul. Insa ceea ce vedem noi spre vanzare sunt flori cultivate exact pentru acest scop. Asa cum sunt brazii, iarna. E rau? E bine? Oricum, fara ele ar fi atat de trist!
    Multumesc ca ti-ai facut timp pentru acest joc, draga Vero!
    Numai bine si bucurii! 😘❤️

    Apreciat de 1 persoană

    1. Fie florile cultivate sau nu pentru acest scop, când le tai oricum le omori. Şi NU omori ca să mănânci. Se poate trăi foarte bine fără flori în vază. E mai vesel cu ele în glastră, dacă nu poţi avea grădină.
      Eu i-am spus soţului meu imediat ce ne-am împrietenit să nu-mi aducă niciodată flori. Iar când primesc flori de la altcineva, el le schimbă apa, eu nu suport să le ating, pentru mine sunt mortăciuni.

      N-a fost nevoie de mult timp pentru joc, aveam citatul, l-am luat cu copy-paste după ce mi-au adus aminte de el pozele tale cu flori. 🙂

      Numai bine şi bucurii să fie şi la tine, dragă Suzana! 😘❤️

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.