Citate interesante

– pentru jocul de luni de pe blogul Suzanei

„O luptă-i viaţa; deci te luptă
Cu dragoste de ea, cu dor.

… … …

Oricare-ar fi sfârşitul luptei,
Să stai luptând, căci eşti dator.

Trăiesc acei ce vreau să lupte;
Iar cei fricoşi se plâng şi mor.

De-i vezi murind, să-i laşi să moară,
Căci moartea e menirea lor.”

George Coşbuc – Lupta vieţii

5 răspunsuri

  1. A republicat asta pe VERONICISME.

    Apreciază

  2. Mai actuale ca oricand aceste versuri, cu toate ca ideea vietii ca o batalie perpetua in mod cert nu este in sensul creatiei, dupa parerea mea.
    Si cum se rotogolesc acum evenimentele, mi se pare incredibil!
    Multumesc mult, draga Vero!
    Noapte buna si un final de saptamana linistit! ❤

    Apreciat de 1 persoană

    1. Sensul creaţiei… ştiu eu?
      Angrenajul lumii vii e lanţul trofic, peştele cel mare îl înghite pe cel mic, care nu se lasă întotdeauna înghiţit fără luptă…
      Dar lupta vieţii nu înseamnă întotdeauna bătălie – lovituri la modul fizic, arme albe, arme de foc… Te lupţi uneori cu tine însuţi, uneori ca să-ţi păstrezi locul de muncă sau ca să-ţi găseşti unul, ca să avansezi, ca să faci economii, ca să treci peste pierderea cuiva drag etc.

      Zi frumoasă şi un sfârşit de săptămână pe placul tău, dragă Suzana!

      Apreciat de 1 persoană

      1. Simt totusi nevoia sa mai adaug ceva: nu stiu daca e bine sa ne ‘luptam’ cu noi insine. Cine sunt eu si cu cine ma lupt de fapt? E cam complicat subiectul, insa ajungem la acceptari si iubire de sine, ceea ce eu una consider ca este mai constructiv si ne intareste pentru celelalte ‘batalii’ de care vorbeai. In ultimul timp l-am ascultat mult pe Eckart Tolle. Are niste prelegeri extrem de interesante si mai mult decat atat, pot spune ca mi-a deschis ochii spre multe aspecte pe care le-as putea inbunatati in compartamentul propriu.

        Multumesc inca o data, draga Vero! Seara buna si un weekend placut! ❤

        Apreciat de 1 persoană

        1. O fi bine, n-o fi bine, eu mă lupt cu mine însămi din diverse motive – de exemplu fiindcă o parte din mine vrea să termine traducerea ca s-o predea la timp, ia cealaltă parte vrea să pună citate şi poze pe bloguri. Ieri a câştigat lupta doua parte, iar prima o ocărăşte acum de mama focului. 😆

          Să-mi mulţumeşti nu e nevoie. Iau parte la jocurile astea fiindcă îmi face plăcere. 🙂
          Seară frumoasă, dragă Suzana! ❤

          Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.